Pages

4 Jul 2014

ROSKILDE PROS & CONS

Billede: P6 Beat Instagram


Igen i år, er jeg ikke at finde på Roskilde Dyrskueplads, halvvissen med en lunken og flad fadøl i hånden, dreadlock-tilstand i håret og tisstøv i lungerne. Og igen i år, er grunden, at jeg ikke har haft råd. Billetten er én ting, men det koster altså nogle lapper at tilbringe små ti dage i en tilstand af kaos, promiller, musik og lovløshed. Jeg vil æde min gamle hat på, at der har siddet nogle småsure banktyper i min tildelte filial og revet dem selv i deres fornuftige hestehaler, over de røde tal mine sidste Roskildeeventyr har udmundet i. Så i år har jeg altså valgt at tjene penge, i stedet for at bruge penge. Denne liste kommer derfor ikke til at handle om fordele og ulemper ved selve festivalen, men fordele og ulemper ved at være blevet hjemme. 

PROS:


  • En rigtig seng sparker altså røv på et sølle liggeunderlag any day! 
  • Den gyldne mellemvej mellem dåsemad tilberedt på trangia og/eller makrel i tomat ad libitum og burgere til en pris, der kunne købe en hel ko; adgang til et køleskab.
  • Træk og slip. Nuff said. 
  • Rindende vand. Som i bruser. Som i bad. Som i ren. 
  • Ro.

CONS:

  • Jeg ser Netflix, mens andre ser Stones, Stevie Wonder, Electric Wizard, Trentemøller og OutKast.
  • Det er ikke socialt acceptabelt at drikke morgen-tequila, holde formiddags-rave eller klæde sig ud som pirat i den virkelige verden, udenfor dyrskuepladsen. 
  • Min sociale omgangskreds er blevet betydeligt indskrænket. Bliv nu færdige med det pjat og kom hjem! Det er weekend og byen er tørlagt for venner og bekendte. 
  • Instagram og Facebook er ved at flyde over, som kummen på et festivaltoilet, med billeder og opdateringer om alle de fede koncerter og vilde oplevelser folk har. 
  • Jeg er pisse misundelig.

No comments:

Post a Comment

Every comment is highly appreciated - it makes this whole thing even more fun!